Poszukujesz psychologa sportu lub pracy w Gdynii? Niesiemy pomoc w naszym gabinecie.

PODEJŚĆ WROGA

Rita jest dwunastoletnią dziewczynką – energiczną, rozmowną i towarzyską. Nauka w szkole nie sprawia jej większych trudności, poza językiem francuskim. Mówi, że po prostu nie może się go nauczyć. Nie jest to wynik braku zdolności lingwistycznych, ponieważ podobne trudności nie występują w przypadku drugiego języka, którego Rita uczy się w szkole, a mianowicie – angielskiego. Twierdzi, że ten właśnie język jest tym, którego trzeba się uczyć, natomiast francuski do niczego jej się nie przyda. W Szwajcarii to jednak francuski jest bardziej wymagany niż angielski.

Negatywne nastawienie do przedmiotu sprawia, że do Rity nie docierają żadne argumenty. Po jakimś czasie udało mi się jednak ją przekonać. Przełom nastąpił dzięki pomysłowi, aby wykorzystać jej fascynację rysunkowym filmem wytwórni Walta Disneya „Król Lew”. Kiedy go obejrzała, bardzo chciała dostać płytę z piosenkami z tego filmu. Powiedziałem jej, że owszem, dostanie, ale – po francusku. Tak też się stało i Rita poprzez aparaturę Musica Medica zaczęła słuchać swoich ulubionych piosenek. Dzięki pozytywnemu skojarzeniu, jakie miała po obejrzeniu filmu, który jej się podobał, dziewczynka przełamała swoją niechęć do irracjonalnie nielubianego języka. Po ośmiu lekcjach przeprowadzonych metodą Musica Lingua przestała mieć problemy z nauką tego języka.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.