Poszukujesz psychologa sportu lub pracy w Gdynii? Niesiemy pomoc w naszym gabinecie.

Oryginalność danych uczniów – szkolenie tokarskie cz. II

Wasyl i Witalis są do siebie bardzo niepodobni, zarówno zewnętrznie, jak i w sposobie bycia. Wasyl jest o rok od Witalisa młodszy, ma 16 lat, Witalis – 17. Sprytny Wasyl – jak nazywają go nauczyciele i majstrowie – reaguje na wszystko dookoła szybko i zwinnie. Jest porywczy, wesoły i zadzierżysty, Jest wiercipiętą, ale na lekcjach zachowuje się spokojnie, chociaż gotów jest w każdej chwili zareagować na byle jakie wydarzenie w klasie. Towarzyski i przyjacielski, zachowuje się bardzo swobodnie, bez skrępowania, ale nie zuchwale, z poczuciem godności. Nie jest stremowany w obecności nieznajomych, odpowiada na pytania swobodnie, z przekonaniem, i nie peszy się jeśli czasem czegoś nie wie. W czasie odpowiedzi przy tablicy zawsze podtrzymuje z klasą kontakt półuśmiechem, spojrzeniem. Wypowiada się dobrze, dokładnie, chociaż trochę pospiesznie i zawile. Dobrze przygotowany. Lubi hałaśliwę, wesołe towarzystwo, wspólne wyprawy i wycieczki. Z przyjemnością uczęszcza do kółka tokarskiego, lubi swoją specjalność i szybko ją opanowuje.

Wasyl wstąpił do szkoły zgodnie z swoimi chęciami po ukończeniu ośmiolatki. Warunki rodzinne pozwalały mu na dalszą naukę, ale zapragnął szybciej zacząć samodzielne życie, pracę w fabryce, poczuć się dorosłym. W grupie zaliczał się do tych nielicznych, którzy nie chodzili do szkoły wieczorowej. I to raczej nie z powodu lenistwa, a wytyczonej sobie drogi: „Najpierw zostanę majstrem, dostanę wyższą grupę, a potem już w fabryce będę pracował i uczył się”. Wyczuwa się w tym samodzielność wyboru swojej przyszłej drogi. Wybiegając nieco naprzód, można powiedzieć, że Wasyl szybko ukończył szkołę i tak, jak pragnął, pracuje w dużej frabryce i uczy się w szkole dla młodzieży pracującej.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.